Planlama & Organizasyon (Plan & Organize – PO)
PO 1 Stratejik BT Planını Tanımlama
PO 2 Bilginin Mimarisini Tanımlama
PO 3 Teknolojik Yön Belirleme
PO 4 BT Organizasyon ve İlişkilerini Tanımlama
PO 5 BT Yatırımlarını Yönetme
PO 6 Yönetim Amaç ve Hedeflerini Aktarma
PO 7 İnsan Kaynaklarını Yönetme
PO 8 Kalite Yönetimi
PO 9 Risk Yönetimi
PO 10 Proje Yönetimi

BT ve iş stratejileri birbirlerine uyumlu mu?
Banka kaynakları optimum şekilde kullanılıyor mu?
Kurum içerisindeki herkes BT hedeflerini anlıyor mu?
BT riskleri anlaşılıyor ve yönetiliyor mu?
BT Sistemlerinin kalitesi iş ihtiyaçlarını karşılamaya yeterli mi?
– BT Strateji ve Yöntemlerinin kurulması
– BT’nin iş hedeflerinin gerçekleştirilmesinde en iyi katkıyı nasıl sağlayabileceğinin belirlenmesi
– Stratejik görüşün planlanması, iletişimi ve yönetiminin gerçekleştirilmesi;
• Her görüş için muhakemenin yapılabilmesi
• Teknolojik altyapının yanında kurumsal altyapının da dahil edilmesi

PO1 stratejik BT planının tanımlanması ve böylece bilgi teknolojileri fırsatları ile BT iş gerekleri arasındaki optimum
dengenin kurulması, ileriye yönelik başarının sağlanması.
– Stratejik planlama sürecinin devamlı aralıklarla uzun vadeli planların gerçekleştirilmesi sorumluluğunu alması;
böylece uzun vadeli planların periyodik olarak operasyonel planlara, açık ve net kısa vadeli hedeflere
dönüşümünün sağlanması.
• PO2 Kurumsal sistemlerin ve bilgi sistemlerinin optimizasyonu için bilgi mimarisinin tanımlanması
– İş Bilgi Modeli’nin yaratılması ve idaresi, böylece uygun sistemlerin tanımlanmış ve bilginin kullanımının en iyi
seviyede olmasının sağlanması.
PO Planlama ve Organizasyon (Plan & Organise)
• PO3 Mevcut ve sürekli gelişen teknolojinin yönetim stratejilerinin gerçekleşmesinde avantaj olarak
kullanılabilmesi için teknolojik yön tayin edilmesi.
– Teknolojinin ürün, hizmet ve servis mekanizmaları bağlamında neler sunabileceği konusunda açık ve
gerçekçi beklentiler ortaya koyan teknolojik altyapı planının yaratılması ve idamesi.
• PO4 BT süreçlerinin, organizasyonunun ve ilişkilerinin tanımlanması ve doğru BT hizmetlerinin sağlanması
ilişkisini kurulması.
– Mevcut ve yeteneklerin rol ve sorumluluklar ile uyumlu olduğu bir organizasyonun tanımlanmış, stratejinin
gerçekleşmesi yönünde etkin yöntem ve uygun kontrollerle bağdaştırılması.

PO5 BT yatırımının yönetimi böylece mali kaynakların kontrol ve finansmanının sağlanması
– Periyodik bir yatırım ve operasyon bütçesinin kurulması ve onaylanması.
• PO6 Yönetimin amaçlarının ve yönünün iletişimi ile kullanıcıların bu amaçları anlayış ve bilincinin yönlendirilmesi
– Politikaların oluşturulmuş ve kullanıcı topluluğuna iletişimin sağlanmış olması; bunun ötesinde, stratejik
seçeneklerin pratik ve kullanılabilir kullanıcı kurallarına dönüşümü için standartların belirlenmesi.
• PO7 İnsan kaynakları yönetimi ile rekabete açık ve motive iş gücünün BT süreçlerine katılımının maksimize
edilmesi.
– Sağlam, adil ve şeffaf personel yönetimi uygulamalarının işe alım, inceleme, değerlendirme, eğitim, terfi,
işten çıkarma ve tazminat ödeme aşamalarında gösterilmesi.
• PO8 kalite yönetimi’nin BT müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamakta kullanılması.
– Kalite yönetimi standartlarının planlanması, kurulumve yönetimi; ayrı gelişimfazları ve belirgin
sorumlulukların sağlandığı sistemve uygulamalar.

PO9 risk değerlendirmesi ile yönetim kararlarının BT hedeflerinin gerçekleştirilmesi yönünde desteklenmesi,
karmaşıklığın azaltılıp önemli karar faktörlerinin belirlenerek tehditlerin karşılanması.
– Kurumun BT risklerianalizi ve etki değerlendirmesine disiplinler arası fonksiyonların dahil edilmesi ve
etkin / uygun maliyetli önlemlerin risklerin hafifletilmesi için alınması.
• PO10 önceliklerin belirlenmesi ve bütçe dahilinde zamanında teslimiçin proje yönetimi
– Etkili proje yönetimi tekniklerinin her proje için operasyonel plan dahilinde proje önceliklerinin
belirlenmesinde kullanılması.