ICT Summit Eurasia, Bilişim Zirvesi 2011

1.Oturum: Bölgedeki Finans/Bankacılık Sistemleri ve Gelecek Yatırımları

Panel Başkanı: Murat Lostar – Lostar Bilgi Güvenliği A.Ş., Genel Müdür

Tarek Kuzbari – Kaspersky Lab, Ortadoğu ve Türkiye Genel Müdürü
Ilia Revia – Bank of Georgia Group, Stratejik Projeler Kıdemli Yöneticisi – Gürcistan
Muhammed Bagdadi – Islamic Development Bank, Bilgi İşlem Direktörü – Suudi Arabistan
Eugen Radulescu – Romanya National Bank – Romanya
Kurum Yetkilisi – UT Bank – Özbekistan

v İslami Kalkınma Bankası,1500 kişilik hükümetlerle muhatap olan bir banka SAP ürününü seçmiş ve uygulamış,süreçler izole iken artık süreçler birbiriyle entegre olmuş.

v Bank of Georgia büyük bir değişim dönüşüm projesi uyguluyormuş, bu kapsamda süreçlerini kayıt altına almış ve optimize ederek maliyetleri düşürmüş(Soru olarak sordum ürün olarak IDSSchere-ARIS kullanıyorlarmış) Bu sayede değişiklik yönetimini kolaylaştırıp hızlandırmışlar.Karar Alma ve Fonla uygulamaları geliştirmişler.

v ERP sistemi ile entegre çalışan sistemler CRM destekleriyle feedback’ler sağlayabilir görüşü Bankacılar tarafından belirtildi.

v Bank of Georgia Call Centerda yeni bir uygulama ile müşterilerinin daha az tuşla daha hızlı bir şekilde , müşterinin istediği menüye ulaşmasını sağlamış.

2.Oturum:Finansta Yeni Ufuklar

Panel Başkanı: Ercan İnan – Vatan Gazetesi, Ekonomi Müdürü
Osman İnegöl – Visa Türkiye, Kıdemli İş Geliştirme Müdürü, Mobil ve Temassız Pazar Geliştirme
Ömer Kuyucu – Vodafone Türkiye, Bireysel Data Ürün ve Servisleri Bölüm Başkanı
Pelin Kabalak – Bankaralarası Kart Merkezi, Üye İlişkileri ve Ürün Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı

v Türkiyede Toplam 125 Milyon Kart varmış (49 Milyon Kredi Kartı-70 Milyon Banka Kartı) bunlardan 74 Milyonu Visa Kart

v Ömer Bey Kredi Kartının Hikayesini anlattı: Zamanında zengin bir işadamı bir restaurantta yemek yerken cüzdanını unutmuştur, ödeme yapmayı taahhüt ederek kart vizitini imzalayıp restauranta bırakmış bu olayın akşamında ilk kredi kartı çalışmalarına başlamışlar.

v Türkiyede 23 Milyon Kişi Bankacılık Hizmeti alamıyormuş. (Bence Banka hedeflerinde buna özgü öneriler yapılabilir)

v Pelin Hanım KEKLİK Kuşunu neden Kart reklamlarında kullandıklarını açıkladı ( Keklik, Osmanlıcada Nakit anlamında kullanılıyormuş, Keklik reklamda uçuyor, nakite veda edin kart kullanın demek istiyorlar.

v 5464 sayılı kanun ile kart kullanımı konusunda Türkiyenin Düzenlemelerinin çoğu ülkeden ilerde olduğu söylendi.

3.Oturum: İş ve Teknoloji Sunumları:Bankacılıkta İş Modeli Odaklı Teknoloji Kullanımı

Çağrı Tolga Avşar – Software AG, IDS Scheer Danışmanlık ve Hizmetler Direktörü

Şirket Temsilcisi – ETB

v İş Süreçleri Mükemmeliği’nde İŞ ve IT entegrasyonun önemi vurgulandı ve döngünün : StratejiàTasarımàUygulaàBirleştiràOtomasyonàİzle&Analiz et

v Stratejik hedeflerle Nereye Gitmek istediğimizi,Performans Ölçümü ile Hedeflerimize ne kadar ulaşabildiğimizi,Ne yanlış Gidebilir? Sorusu ile Riskleri belirleyeceğimiz ifade edildi.Tüm bu unsurlar SÜREÇLER üzerinde ayakta durmaktadır dendi.

v Gelecekte süreçlerin SİLO şeklinde değil yatayda etkileşimli olarak tasarlanacağından bahsedildi.

v İş ve BT’yi senkronize etmenin önemine ve İŞ-BT eşgüdümüne vurgu yapıldı.Süreç Geliştirici ve İş Geliştirici Rolünün önemine vurgu yapıldı.(Bunlar bizim Governance Rolümüz olabilir)

4.Oturum: Türk Bankacılığının Teknolojiyle İmtihanı

Panel Başkanı: Murat Aktürk – Ernst & Young Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Bölümü, Kıdemli Müdür
Hüseyin Sivri – ING Bank, Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı
Gül Düzgider – Mirsis Bilgi Teknolojileri, Genel Müdür & Yönetici Ortak
Osman Kayhan – Dataserv Bilişim Teknolojileri, BT Otomasyon Birim Yöneticisi
Çağrı Tolga Avşar – Software AG, IDS Scheer Danışmanlık ve Hizmetler Direktörü
Şirket Yetkilisi – ETB

v Osman Bey IDM ile ilgili yürüttükleri projeleri anlattı.

v Hüseyin Bey, ING olarak IT yatırımlarının Dünya ING’leri

v Hüseyin Bey, IT için üniversitelerden gelen tecrübesiz insanları eğitmek için vakit harcadıklarını söyledi. Bu nedenle üniversite ile iş sektörünün birlikte çalışması gerektiği vurgulandı.

v Gül Hanım Kocaeli Teknoparkındaki ARGE ofisi ile Üniversite İş birliklerini anlattı.

v Gül Hanım, Gartner Raporlarına göre 10 yıl için CIO rolünün CPO olacağını iş odaklı IT yönetiminin CIO’ları artık Süreç Yönetim Başkanı yapacağını söyledi.

v CIO’lar için tavsiyeler raporuna göre artık CIO’ların Yönetmenin yanında Liderlik etmelerinin gerektiği,Mevzuatı iyi bilmelerinin gerektiği,Hedefleri iyi anlamalarının gerektiği,Beklentileri şekillendirmelerinin gerekli olduğu,Yönetişimi sağlamanın önemli olduğu belirtildi.

v IT Kaynak yönetim yaşam döngüsünün iyi yönetilmesi gerektiği belirtildi.