300 Milyon Dolarlık Buton
 

300 Milyon Dolarlık buton, kullanılabilirlik testi sonrasında sorunlu olduğu ortaya çıkarılıp üzerinde bulunan ‘Kayıt Ol’ yazısı ‘Devam Et’ ile değiştirilerek bulunduğu sitenin ilk ay 15 Milyon $, ilk yıl da 300 Milyon $ kazanmasını sağlayan butondur.

Kullanıcıların basit bir giriş formu ile kayıt olup alışveriş yapmasını bekleyen site sahipleri gerekli satış olmaması ve hatta satışların azalması sebebiyle kullanılabilirlik testi yaptırmaya karar veriyorlar. Test sonrasında ise kullanıcıların e-ticaret sitesinde “buraya alışveriş yapmaya geldim, biriyle ilişkiye başlamaya değil” düşüncesi ile kayıt olmaya direniyor oldukları ortaya çıkıyor.

Site istatistiklerine baklıdığında ise tüm kullanıcılarının %45′inin birden fazla hesaba sahip olduğu bazılarının ise en az 10 hesabı olduğu ortaya çıkıyor. Ayrıca günde ortalama 160.000 kadar kullanıcı da ‘Şifremi Unuttm’ linki ile şifresini hatırlamak için talepte bulunuyor.

Tün bu sonuçların sonunda alışveriş sayfası sonrasında ödeme yapmak için çıkan formda ‘Kayıt Ol’ butonu yerini ‘Devam Et’ butonuna bırakıyor. Formun altına da bir açıklama ekleniyor:

“Alışveriş yapmak için kayıt olmak zorunda değilsiniz. ‘Devam Et’ butonuna tıklayıp ödeme bölümüne geçebilirsiniz. Sonraki alışverişlerinizi daha hızlı yapmak için isterseniz ödeme adımında kayır olabilirsiniz.”

Kaynak: http://www.uie.com/articles/three_hund_million_button