Tedarik Yönetimi 

Tedarik şirket dışından ürün veya hizmet almak anlamında kullanılmaktadır. Bu şirketler genelde tedarikçileri ve üreticileri belirtir. Şirket içindeki başka bir yapılanmayı belirtmez.
Bu alan genelde Proje Yöneticilerinin kesinlikle bir seviyeye kadar anlaması gereken fakat çoğu şirkette ise hiç sahiplenmediği bir alandır.
Proje yöneticileri genellikle şirket adına sözleşme imzalamaya yetkileri olmadığı gibi, imzalanan sözleşmeleri yönetmeleri de istenmez. Eğer projenizde bir ürün veya hizmet kullanıyorsanız, şirketiniz tarafından tedarik yönetimi için oluşturulmuş süreç veya standartlara uyup uymadığınızı kontrol etmelisiniz.
Ör;
 ·  Donanım almak için daha önceden anlaşmalı olduğunuz bir donanım tedarikçisiyle çalışıyor olabilirsiniz.
·  Satıcıyı (tedarikçiyi) belirlemek için onaylı bir tedarikçi listesi kullanıyor olabilirsiniz.Bazı projelerde ise satın alma işlemi kurum bünyesinde genel olarak yürütülüyor olabilir.
Ör; Bir CRM yazılımı için şirket üst seviyedeki ihtiyaçlara göre bir üreticiden yazılımı alıp, tüm projelerde bu yazılımın kullanılmasını isteyebilir.

Eğer proje takımınız gerçekten tedarikçi belirleme ve seçim sürecini yürütüyor ise ne zaman yapılacağı konusunda biraz esnekliğe sahip olabilirsiniz.
Çoğu proje takımı tedarikçi belirleme ve seçim sürecini Proje Analiz safhasında yürütür. Eğer tedarikçi seçimi için müşteri ihtiyaçlarını net bir şekilde belirlemeniz gerekiyor ise bu şekilde yapabilirsiniz.

Bir tedarikçi seçildikten sonra ise İzleme ve Kontrol süreç grubu içerisinde yapılacak olan süreçler bulunmaktadır.
Ör; tedarikçi ilerlemesinin izlenmesi, soruların yanıtlanması, faturaların doğrulanması, ödemelerin yapılması, sözleşme üzerindeki sorunların giderilmesi vb.

Tedarik sürecinin kapanması ise proje bittiğinde ve tüm sözleşmeler kapandığında gerçekleşecektir.Genelde tedarik süreç ve teknikleri zor olmamasına rağmen bu alan proje yöneticilerinin çoğunlukla tecrübeli olmadığı bir alan.

Kaynak: Proje Eğitim Merkezi

http://www.projeegitimmerkezi.com