Proje entegrasyonu yönetimi, süreç grupları içindeki çeşitli süreçleri ve proje yönetimi aktivitelerini belirlemek, tanımlamak, birleştirmek ve koordine etmek için gerekli süreçleri ve aktivitelerini içerir.

 

Proje yönetimi bağlamında entegrasyon, projenin paydaş beklentilerini başarıyla yönetmek ve gereksinimleri yerine getirilmek suretiyle tamamlanması açısından çok önemli olan birleştirme, pekiştirme ve bütünleştirme eylemlerini içine alır.

 

Proje entegrasyon yönetimi, kaynakların tahsisi konusunda seçimler yapmayı, birbiriyle çelişen hedefler ve alternatifler arasında koordinasyon sağlamayı ve proje yönetimi bilgi alanları arasındaki karşılıklı bağımlılıkları yönetmeyi gerektirir. 

 

Proje yönetimi süreçleri genellikle iyi tanımlanmış ara yüzleri olan ayrı ayrı süreçler olarak sunulur, ama uygulamada bu süreçler PMBOK Kılavuzu’nda tüm ayrıntılarıyla açıklanamayan şekillerde iç içe geçer ve etkileşir.

 

1.       Proje Başlatma Belgesinin Geliştirilmesi: Bir proje ya da faza resmi yetkilendirme sağlayan bir belgenin geliştirilmesi ve paydaşların ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılayan başlangıç gereksinimlerinin belgelenmesi sürecidir.

  • Proje Başlatma Belgesi: Proje başlatma belgesinde iş ihtiyaçları, mevcut müşteri ihtiyaçları ve ortaya çıkarılması amaçlanan yeni ürün, hizmet ya da sonuç belgelenir.

2.            Proje Yönetimi Planının Geliştirilmesi: Tüm alt destekleyici planları tanımlamak, hazırlamak, bütünleştirmek ve koordine etmek için gerekli eylemlerin belgelenmesi sürecidir.

  • Proje Yönetim Planı: Proje yönetim planı, planlama süreçlerinin çıktısı olan tüm alt yönetim planlarını ve temel çizgileri bütünleştirir ve birleştirir.

3.       Projenin Yürütülmesinin Yönlendirilmesi ve Yönetilmesi: Projenin hedeflerine ulaşmak üzere ilerlemeyi izleme, gözden geçirme ve düzenleme sürecidir. 

4.       Proje Çalışmalarının İzlenmesi ve Kontrolü: Proje yönetim planında tanımlanan performans hedeflerine ulaşmak üzere ilerlemeyi izleme, gözden geçirme ve düzenleme sürecidir.

5.       Entegre Değişiklik Kontrolünün Gerçekleştirilmesi: Teslimatlara, organizasyonel süreç varlıklarına, proje belgelerine ve proje yönetimi planına ilişkin tüm değişiklik taleplerinin değerlendirilmesi, değişikliklerin onaylanması ve yönetilmesi sürecidir.

6.       Projenin ya da Fazın Kapatılması: Projenin Ya da fazın resmi kapanışında tüm proje yönetimi süreç gruplarındaki tüm aktiviteleri sonuçlandırma sürecidir.

  • Proje ya da Faz Kapanış Belgeleri: Proje ya da faz kapanış belgeleri, proje ya da fazın tamamlandığını ya da tamamlanan proje ya da fazın teslimatlarının başka bir aşamaya, örneğin bir operasyon grubuna ya da bir sonraki faza aktarıldığını gösteren resmi dokümantasyondur.
  • Tarihsel Bilgiler: Tarihsel bilgiler ve alınan dersler bilgileri, gelecekteki projelerde ve fazlarda kullanılmak üzere alınan dersler bilgi tabanına aktarılır. Bunlar arasında sorunlara ve risklere ilişkin bilgilerin yanı sıra olumlu sonuç veren ve gelecekteki projelerde de kullanılabilecek tekniklerde yer alabilir. 

PMBOK v.4 incelenerek hazırlanmıştır.