Proje Kalite Yönetimi, projeyi yürüten organizasyonun, projenin yapılma amacı olan ihtiyaçları karşılamasına yönelik kalite politikalarını, hedeflerini ve sorumluluklarını belirleyen süreçlerini ve aktivitelerini içerir. Proje Kalite Yönetiminde, politika ve prosedürler yoluyla kalite yönetim sistemi uygulanır ve proje boyunca uygun olduğu durumlarda sürekli süreç iyileştirme aktiviteleri gerçekleştirilir.

1. Kalitenin Planlanması: Proje ve ürün için kalite gereksinimlerinin ve/veya standartlarının belirlenmesi ve projenin bunlara uyulduğunu nasıl göstereceğinin belgelenmesi sürecidir.
• Kalite Yönetim Planı: Kalite Yönetimi Planında, proje yönetim ekibinin, projeyi yürüten organizasyonun kalite politikasını nasıl uygulayacağı açıklanır. Proje Yönetim planının bir bileşeni ya da alt planıdır.
2. Kalite Güvencesinin Sağlanması: Uygun kalite standartlarının belirlenmesi ve operasyon tanımlarının kullanılmasını sağlamak amacıyla kalite gereksinimlerinin ve kalite kontrol ölçümlerinin sonuçlarını denetleme sürecidir.
3. Kalite Kontrolünün Gerçekleştirilmesi: Performansı değerlendirmek ve gerekli değişiklikleri tavsiye etmek üzere, kalite aktivitelerinin yürütülmesinin sonuçlarını izleme ve kaydetme sürecidir.

Bu süreçler birbirleriyle ve diğer bilgi alanlarındaki süreçlerle etkileşim halindedir. Her süreç, projenin ihtiyaçlarına bağlı olarak bir ya da birkaç kişinin çalışmasını gerektirebilir. Her süreç her projede en az bir kez gerçekleştirilir ve proje fazlara ayrılıyorsa bir ya da birkaç fazda gerçekleştirilebilir. Süreçler burada iyi tanımlanmış arayüzleri olan ayrı ayrı bileşenler şeklinde sunulmakla birlikte uygulamada burada ayrıntılı olarak açıklanmayan şekillerde iç içe geçer ve etkileşirler.