Proje Yönetimi konusunda yıllarımızı harcadıktan sonra yeni bulunduğumuz her yerde proje yöneticisini anlatırken özellikle anlattığımız unsur Proje Yöneticisinin sadece Bilgiye değil gerekli Becerilere ve Performansa sahip olması gerektiğidir. Öyle ki yapılan araştırmalar Proje Yöneticisinin sadece Proje Yönetimini nasıl yapacağını bilmesiyle projenin başarılı olmadığını göstermektedir. Bu doğrultuda Proje Yöneticisinin geliştirmesi gereken Kişiler arası iletişim becerilerini PMI’ın da ifade ettiği gibi şu şekilde sıralayabiliriz:
Liderlik
Proje Yöneticisi, projenin ve ekibinin lideridir.
Takım Kurma
Proje Yöneticisi, doğru işe doğru insanı seçen kişidir.
Motivasyon
Proje Yöneticisi, tüm proje ekibi ve muhataplarını motive edebilendir.
İletişim
Proje Yöneticisi, tüm paydaş ve muhataplarıyla sağlıklı, etkili iletişim kurabilendir.
Etkileme
Proje Yöneticisi, başkalarının kararlarına ikna olmasını sağlayan kişidir.
Karar Verme
Proje Yöneticisi, her durumda tüm parametreleri değerlendirerek doğru kararlar verebilen kişidir.
Politik ve Kültürel Farkındalık
Proje Yöneticisi, çevresel etkenlerin farkında olan tüm etkenlere göre projesini yönlendiren ve etkenlerden olumsuz değil olumlu etkilenendir.
Müzakere
Proje Yöneticisi, farklı görüşlerin söz konusu olduğu durumda çözümü bulabilendir.
Güvenilirlik
Proje Yöneticisi, ekibinin ve muhataplarının kendisine özüyle ve sözüyle güvendiği kişidir.
Çatışma Yönetimi
Proje Yöneticisi, anlaşmazlığın veya sorunun olduğu yerde sorunu bitirendir.
Yönlendiricilik
Proje Yöneticisi, ekibini örnek olarak ve sorularla yönlendirendir.
Peki bu konuda PMI’ın görüşünü ifade eden PMI Talent Triangle – Yetenek Üçgeni kavramı nedir ?
PMI Talent Triangle – Yetenek Üçgeni, günümüzün rekabetçi koşullarında sektörel ihtiyaçlara göre daha etkin ve verimli proje yönetiminin gerçekleştirilebilmesi için proje yöneticisinin sahip olması gereken 3 temel yetkinliğin oluşturduğu bir kavramdır. Bu yetkinlikler:
- Technical Project Management (Proje Yönetim Tekniği )
- Leadership (Liderlik)
- Strategic and Business Management ( Strateji ve İş Yönetimi ) Olarak tanımlanmıştır.
- Technical Project Management (Proje Yönetim Tekniği ) :
Proje yönetiminin kullanılan metodolojinin gerekleri doğrultusunda doğru proje yönetim teknikleri uygulanarak yapılması, bilgi alanlarına ve süreçlere hakimiyet becerisi.
- Leadership (Liderlik) :
Proje yöneticisinin güvenilen, mentorluk ve koçluk meziyetlerinin olduğu, sorunları ve çatışmaları diplomatik bakış açısıyla çözebilen, ekip ruhunu oluşturan ve geliştirebilen özetle “soft skills” olarak adlandırılan “kişiler arası iletişim” becerisi.
- Strategic and Business Management ( Strateji ve İş Yönetimi ) :
Proje yönetiminde çalışılan organizasyonun stratejik ve iş yönetimi gereksinimlerine uygun iş zekasına sahip olarak endüstriyel gereksinimler doğrultusunda paydaş ve organizasyon beklentilerine cevap verebilme becerisi.
Bir Cevap Yazın